Trwa rozbudowa zajezdni tramwajowej w Bydgoszczy. To niezbędna inwestycja, która pozwoli przystosować obiekt do serwisu nowoczesnych składów, które
zakontraktowane zostały w Pesie. Wykonawca zrealizował już jedną trzecią robót.
Inwestycja obejmuje rozbiórkę budynków dyspozytorni z portiernią nr 1 oraz działu eksploatacji tramwajów nr 2, sieci trakcyjnej i torowisk, na miejscu których wybudowane zostaną nowoczesne budynki służb eksploatacyjnych, portierni oraz zasilania zajezdni tramwajowej, reprofilacji obręczy tramwajowych (wpłynie to m.in. na obniżenie hałasu i drgań na trasach tramwajowych) , myjni tramwajów z proekologicznym wyposażeniem technologicznym oraz szeroko rozumiana infrastruktura techniczna związana z funkcjonowaniem zajezdni w tym m.in. nowy układ torowo-sieciowy oraz drogowy, parkingi, sieci i urządzenia systemu sterowania zwrotnicami, monitoring, kanalizacja i instalacje teletechniczne, instalacje elektryczne, trakcyjne, oświetlenia terenu, instalacje wodno-kanalizacyjne, w tym hydrantowe, instalacje i sieci c.o.
Zaawansowanie rzeczowe robót wynosi 30 procent. Kończą się m.in. prace przy harfie (zespole rozjazdów we wschodniej części zajezdni). Rozpoczęły się także prace przy budynku reprofilacji obręczy. Prace idą zgodnie z harmonogramem. Wykonawcą jest firma Mirbud. Zakończenie prac planowane jest na początku 2026 roku.
Inwestycja jest ważnym elementem wsparcia Miejskich Zakładów Komunikacyjnych pod kątem obsługi nowoczesnego taboru, który jest obecnie wymieniany. Dostawy są na półmetku. Na modernizację zajezdni Miasto wyda w przyszłym roku 72 mln zł, a na nowy tabor zabezpieczono 264 mln zł.